miercuri, 13 februarie 2013

Recenzie #1: "Hannibal" de Thomas Harris

Trebuie să încep anul 2013 cu ceva pe măsură.  Ştiu că am mai avut o postare mai demult, dar am revizuit-o şi mi-am dat seama că nu aşa trebuia să arate o recenzie -.-"  So, here we go again!

Vi-l amintiţi pe Hannibal Lecter: gentleman, geniu, canibal. Au trecut şapte ani de când dr. Lecter a evadat şi de atunci s-a bucurat de libertate, savurând aromele şi esenţele acestei lumi. Însă universul lui Lecter devine nesigur atunci când intruşii îi descopera noua identitate şi dau la o parte vălul de mister care îl înconjoară. Pentru un multimilionar pe care Hannibal l-a desfigurat, pentru un poliţist italian corupt şi pentru agenta FBI Clarice Starling, cea care, după confruntarea cu Hannibal, nu a mai putut să privească lumea cu aceiaşi ochi, vânătoarea finală a început. Toţi, separat, doresc să-l găsească pe dr. Lecter. Şi dorinţa tuturor va fi îndeplinită. Însă numai unul dintre ei va trăi suficient de mult pentru a se bucura de victorie...

Hannibal Lecter este din punctul meu de vedere cel mai boss personaj, în mintea căruia am avut onoarea să pătrund. Orfan încă de la vârsta de opt ani, familia sa căzând victime conflictului dintre ruşi şi nemţi în timpul celui de-Al doilea Război Mondial, H. dispune de o minte strălucită care a dus la săvârşirea a numeroase crime.
În momentul în care citesc/aud numele acestui personaj, nu pot să nu mă gândesc la un singur cuvânt: rafinat. În "Hannibal- În spatele măştii" ne este prezentată copilăria sa. În "Dragonul Roşu", locul personajului principal este luat de către detectivul Will Graham, ce are nevoie de geniul lui Lecter pentru a ajunge la un temut criminal în serie. Dar Lecter nu ignoră faptul că Graham este cel ce l-a închis la Spitalul de Boli Psihice din Baltimore, aşa că joacă un dublu rol. În "Tăcerea mieilor", Will Graham îşi cedează locul în favoarea lui Clarice Starling, novice la FBI, pentru care Lecter face pasiune. Quid pro quoi, Clarice! Starling are nevoie de geniul lui pentru a prinde un criminal ce jupoaie porţiuni de piele de pe victimele sale, toate femei. În schimb, H. vrea să afle mai multe despre "ţărăncuţa" Clarice. Relaţia dintre cei doi se continuă în cel de-al patrulea volum al seriei, "Hannibal", ce se bazează strict pe vieţile celor doi. Apare şi Mason Verger, o victimă de-a lui H ce a supraieţuit. FBI-ul, detectivul Clarice Starling, Inspectorul Renaldo Pazzi, Mason Verger - toţi vor un singur lucru: pe Hannibal Lecter.

Este a treia carte care face parte din tetralogia Hannibal Lecter. Ordinea în care cărţile au apărut este un pic ciudată, ţinând cont că întâmplarea din Dragonul Roşu (apărut după Hannibal) este predecesoare lucrării despre pe care v-o prezint. Actiunea petrecută crescător este în această ordine:
  •           Hannibal Rising - Hannibal în spatele măştii
  •           Red Dragon - Dragonul Roşu
  •           Silence of the Lambs - Tăcerea Mieilor
  •           Hannibal - Hannibal
Cărţile au avut şi punere în scenă, remarcându-se Gaspard Ulliel şi marele Anthony Hopkins, în rolul epicului Hannibal Lecter, Jodie Foster şi Julianne Moore, în rolul lui Starlin, iar lista poate continua.
Iată mai jos trailerul filmului "Hannibal".

Aşadar, dacă vă încape pe mână măcar una dintre aceste cărţi şi sunteţi un împătimit al genurilor thriller, mister şi acţiune, nu ezitaţi să o deschide-ţi şi să o lecturaţi. Nu veţi regreta.